Zarys historii Triduum Paschalnego
Triduum Sacrum, Sacratissimum Triduum i wreszcie Triduum Paschalne – trzy określenia używane w różnym okresie kształtowania się tradycji liturgicznej. Triduum Sacrum – nazwa używana przez Ambrożego określająca dni, w czasie których Chrystus et passus est, et quievit et resurrexit. Drugiego terminu Sacratissimus Triduum używał św. Augustyn dla oznaczenia dni Chrystusa crucifixi, sepulti, suscitat.
Triduum Sacrum, Sacratissimum Triduum i wreszcie Triduum Paschalne – trzy określenia używane w różnym okresie kształtowania się tradycji liturgicznej. Triduum Sacrum – nazwa używana przez Ambrożego określająca dni, w czasie których Chrystus et passus est, et quievit et resurrexit. Drugiego terminu Sacratissimus Triduum używał św. Augustyn dla oznaczenia dni Chrystusa crucifixi, sepulti, suscitat.
Zobacz także
-
Przewodnik po Triduum: Nagrania śpiewów z Graduału...
Zgodnie z zapowiedziami prezentujemy Wam nagrania śpiewów z Graduału Zwykłego. Poniżej prezentujemy nagrania kolejno na:... więcej
-
O. Jurczak: Chrześcijańska perspektywa wielkanocnego lockdownu
„To, czego w tej chwili najbardziej nam potrzeba, to odnalezienie się w zaistniałej sytuacji i... więcej
-
Zając czy pszczoła? Krótka lekcja o Triduum...
Dziś wieczorem, o godzinie 19:30 na naszej stronie będzie można wysłuchać specjalnej liturgicznej katechezy online... więcej
-
29 lis
Wrocław: Warsztaty Muzyczno-Liturgiczne + Rekolekcje na początku Adwentu
Dominikanie we Wrocławiu i Schola OP po raz kolejny organizują… więcej
Tomasz Dekert
Urodzony w 1979 r., doktor religioznawstwa UJ, wykładowca w Instytucie Kulturoznawstwa Akademii Ignatianum w Krakowie. Główne zainteresowania: literatura judaizmu intertestamentalnego, historia i teologia wczesnego chrześcijaństwa, chrześcijańska literatura apokryficzna, antropologia kulturowa (a zwłaszcza możliwości jej zastosowania do poprzednio wymienionych dziedzin), języki starożytne. Autor książki „Teoria rekapitulacji Ireneusza z Lyonu w świetle starożytnych koncepcji na temat Adama” (WAM, Kraków 2007) i artykułów m.in. w „Teofilu”, „Studia Laurentiana” i „Studia Religiologica”. Mąż, ojciec czterech córek i dwóch synów.